Seneste nyt

Store og små nyheder fra Miralix’ verden

 

Er du vores nye softwareudvikler eller softwaretester?

Lige nu søger vi to dygtige kollegaer, der tør udfordre os og som vil med bag kulisserne i kontaktcentre og hjælpe vores kunder med at høste værdien af fremragende kundeservice. Vil du vide mere, så læs stillingsopslagene på Linkedin >

Ses vi på Digitaliseringsmessen d. 27. september?

Som tidligere kan du igen i år møde Miralix, når Digitaliseringsmessen løber af stablen i Odense Congress Center den 27. september.

Skal du med til messen? Så kig forbi stand C9 og hør, hvordan vi kan hjælpe dig med en effektiv kundeserviceløsning, med  omstilling og kontaktcenter, som er skræddersyet til jeres individuelle behov. Løsningen fra Miralix understøtter bl.a. Office 365, Skype for Business, Cisco og Microsoft Teams.

Vi samarbejder allerede med adskillige kommuner, uddannelsesinstitutioner, styrelser og ministerier – hvor vores løsning skaber værdi for både kunder, borgere og brugere. Kom forbi standen og hør, hvordan Miralix’ løsning kan skabe værdi for jer.

Det er vigtigt, at vi uddanner it-elever

Ifølge Dansk Industri er der over 1.000 IT-elever i skolepraktik, fordi der ikke er praktikpladser nok i virksomhederne, og Dansk Industri frygter, at dette kan gå ud over væksten i Danmark.

Hos Miralix har vi altid haft elever – i øjeblikket har vi seks – og vi har gode erfaringer med det. Generelt ønsker vi hos Miralix at udvikle vores medarbejderes kompetencer, så det er helt naturligt for os også at udvikle it-elever.

Vi kan kun opfordre vores kolleger i branchen til at tage flere it-elever. Ikke kun for at være med til at uddanne de mange dygtige medarbejdere, vi får brug for fremover, men også fordi it-elever hurtigt bidrager positivt til hverdagen.

Klik her og hør Miralix’ direktør Preben Kirkeby og vores elev Sebastian i P4 Trekantens nyhedsindslag om it-elever.

Årsrapport 2016/2017

Årsrapporten er klar – du kan se den ved at klikke her.

Miralix A/S udvider ejerkredsen

Med virkning fra 1 April, har 3 ledende medarbejdere og investeringsfonden Vækst-Invest Nordjylland overtaget 70% af aktierne i Miralix.
Preben Kirkeby fortsætter som direktør, og ejer fortsat 30%.

Ejerkredsen udvides for at sikre fremtidig vækst og udvikling. Det er forventningen at organisationen skal udvides og styrkes til den kommende vækst.

Yderligere information kan findes her.

Flot placering på Computerworlds top 100 over bedste danske IT virksomheder

Miralix er kravlet op af ranglisten, hvor vi i år har fået en 28. plads på den samlede liste. I kategorien “software virksomheder” indtager Miralix i år en 12. plads. Vi er utrolig stolte over placeringerne og vil arbejde hårdt efter en bedre placering på næste års liste. Du kan læse mere om analysen og hente top 100 listen via dette link.

Miralix resultater
Top 100: 28. plads (60. plads i 2015)
Software virksomheder: 12. plads (24. plads i 2015)

Halv hjerne – dobbelt vilje

christian-avis-billede

 

 

 

 

 

 

 

 

I weekenden(10/09-2016) bragte både Horsens Folkeblad og Vejle Amts Folkeblad en artikel om, vores udvikler Christian Tang Christensen. Artiklen fortæller historien om hvordan Christian mistede kontakt til højre hjernehalvdel og efterfølgende tog tre uddannelser og fik drømme jobbet hos Miralix. Christian, som er uddannet både datamatiker og har en professionbachelor inden for softwareudvikling, arbejder til dagligt i vores udviklingsafdeling i Hedensted, hvor han blandt andet står bag værktøjet Miralix Wrench.

Klik her og læs hele artiklen om Christian og hans “kamp for det normale”.

Succesfuld deltagelse i DHL Stafetten

Miralix deltog i går ved DHL Stafetten i Århus og alle vores hold kom godt igennem de 5 km. Både løberne og dem som gik de 5 km var i gode hænder under hele arrangementet, hvor forplejningen stod på mad fra den medbragte grill. Nedenfor kan der ses nogle stemningsbilleder fra dagen, hvor det er tydeligt der blev flyttet grænser, hygget og skabt nye unikke kollegiale minder.

Hjemmeside 2Hjemmeside14060354_10210250516356329_1077615640_oIMG_8269Hjemmeside 314060299_10210250513556259_1569837258_o

 

 

 

 

DHL Stafetten 2016

Igen i år vil Miralix deltage i DHL Stafetten i Århus, denne gang dog med langt flere deltagere end det var tilfældet sidste år. Løbet afvikles i mindeparken onsdag den 17. august og Miralix stiller i år med 4 hold. Find vores telt og få en lille forfriskning samt hyggeligt selskab.

Regnskabsafslutning 2015/2016

Årsrapporten er fremlagt og godkendt på ordinær generalforsamling den 19/5-2016. Årsrapporten kan findes her

Nye ansigter til vores tekniske afdeling

Starten af det nye år bød på to nye ansigter i den tekniske afdeling her hos Miralix, hvor Klaus Holm Larsen og Lone Bejder begyndte som henholdsvis Kundeservice Specialist og Tester.

Tak til alle der deltog i vores reception

”Tak til alle der deltog i at festliggøre dagen. Det glædede mig meget at se så mange gamle såvel som nye forretningsforbindelser til vores reception. De sidste 20 år har Miralix gennemgået en vild udvikling, fra telefonanlæg og bordtelefoner til softphones og mobiltelefoner. Det bliver spændende at følge branchen de næste 20 år og ikke mindst fortsat udvikle Miralix, så vi er med til at skabe mere og mere værdi hos vores kunder.”

Preben Kirkeby
Adm. direktør

Læs mere om vores 20 års jubilæum her

IMG_1068IMG_0354PK modtager gave 

 

 

 

 

 

20 års jubilæum

Den første januar 2016 har Miralix 20 års jubilæum. Den store dag bliver fejret fredag d. 22. januar på Snedkervej 5, 8722 Hedensted i tidsrummet 13-16. Her vil Miralix åbne dørene for en reception, som både vil byde på en let anretning og lidt til ganen. Tilmelding via 20@miralix.com.

Ny mand til Miralix Helpdesk

Første december 2015 startede Jakob Hanelius i vores Helpdesk. Jakob har tidligere arbejdet hos Connection og vil dagligt arbejde på kontoret i Hedensted. Jakob har stort kendskab til Miralix applikationerne og vil ligeledes være en del af implementerings teamet, hvor der b.la. skal undervises nye brugere. Vi byder Jakob hjerteligt velkommen til Miralix.

Miralix Kundedag november 2015

Sidste uge i november afholdte Miralix to kundedage, hvor der blev udvekslet ideer, erfaringer og nye muligheder. Dagene, som blev afholdt hos PTU i Rødovre og Campus Vejle, blev brugt til at præsentere de nyeste releases og de udviklingsopgaver der i øjeblikket arbejdes på. Vi vil sige alle deltagerne en stor tak for jeres engagement og alle jeres inputs til fremtidig udvikling. Vi glæder os til næste kundearrangement, som forventes afviklet sidst i maj 2016.

nyheds billede

Nye ansigter hos Miralix

Den 1. oktober startede Sebastian Albers i vores tekniske afdeling, hvor han er ansat som en del af hans uddannelse. Sebastian er ved at uddanne sig til IT-Supporter og vil dagligt være en del af Miralix Helpdesk.

Byd velkommen til vores nye løsningskonsulent Kenneth Bojsen

Den 4. september tiltrådte Kenneth Bojsen som løsningskonsulent hos Miralix. Kenneth har i de sidste 15 år arbejdet med salg af IT outsourcing, IT service. Senest har Kenneth arbejdet med salg af IT driftsløsninger (Office365/Microsoft Azure), Citrix løsninger og ikke mindst Skype for Business løsninger til offentlige kunder. Privat er Kenneth bosat i Kolding området og har sin daglige arbejdsgang på vores kontor i Hedensted.

Miralix er indstillet til CSR People Prize 2015!

Vi er stolte over at blive indstillet til CSR People Prize, som er en pris der uddeles hvert år til en virksomhed, der har taget socialt ansvar overfor medarbejdere eller lokalsamfund. Uanset resultatet af vores indstilling til prisen, vil vi hos Miralix fortsætte vores CSR arbejde og tage ansvar.

Banner_indstillet-til-CSR-Awards-2015

Tak for 2 gode kundedage hos IBC Kolding og North Media!

Onsdag d. 3. og torsdag d. 4. juni afholdte vi 2 kundearrangementer, ét hos IBC i Kolding og ét hos North Media i Søborg. Begge dage gav et indblik i værts virksomhedernes forretning og gav mulighed for erfarings udveksling kunde til kunde. Vi fra Miralix løftede sløret for en lang række nye funktioner, samt nogle af de projekter der i øjeblikket er på tegnebrættet hos udviklingsafdelingen. Begge dage deltog Per Hesthaven fra UC Change, som fortalte om organisatorisk implementering af Microsoft Lync (Skype for Business). Vi fra Miralix takker alle deltagerne for deres deltagelse, som var med til at gøre dagende udbytterige.

Billede i dag 11.23.54               IMG_0846

Ansigtsløft til Miralix.dk

Vores hjemmeside har fået et grafisk løft og er nu udført i et responsive design. Hjemmesiden kan derfor nu bruges fra alle skærmstørrelser, inklusiv mobiler og tablets.

Tak til de besøgende på vores stand på IT-Messen i Horsens

Miralix har de seneste 2 dage deltaget på IT-Messen i Horsens og vil gerne takke de besøgende for deres interesse. TV2 Østjylland kom b.la. forbi messen i onsdags og dækkede messen med et mindre indslag. Se indslaget her (1:20 inde i udsendelsen). 

            IT Messe 2015 p2IT Messe 2015