Business cases

Arrow

Book demo

Se, hvorfor over 300 danske virksomheder
allerede har valgt Miralix

Effektiv borgerservice med Miralix i Aarhus Kommune

Aarhus Kommune har optimeret deres borgerkontakt med Miralix’ kontaktcenterløsning. Implementeringen af løsningen har sikret en mere effektiv betjening, bedre dataindsigt og en mere strømlinet arbejdsproces på tværs af kommunens afdelinger. Miralix-løsningen giver Aarhus Kommune et klart overblik over telefonkøer, medarbejdertilgængelighed og kundeopkald. Det sikrer en problemfri og effektiv borgeroplevelse, hvor kommunen kan vejlede borgerne hurtigt og præcist..

aarhus-kommune-kontaktcenter4

Vi har hjulpet Aarhus Kommune med at optimere deres borgerservice og skabe en bedre kontaktcenterløsning

workshop

Struktureret implementering gennem workshops

For at sikre en gnidningsfri implementering blev der afholdt workshops på tværs af kommunens afdelinger, hvor medarbejderne kunne komme med input og ønsker.
beskeder

Effektiv håndtering af store mængder henvendelser

Med 16 pladser i kontaktcenteret og mulighed for hjemmearbejde har Aarhus Kommune optimeret ressourcerne og sikret hurtigere svartider for borgerne.
stemmebesked

Personlige velkomsthilsener for øget effektivitet

Automatiserede velkomsthilsener har reduceret belastningen på medarbejderne og sikret en mere ensartet kommunikation med borgerne.
laering

Automatisk opslagshjælp forbedrer borgerkontakt

Med en integreret assistent kan medarbejderne nu hurtigt få adgang til guides og vejledninger, så de kan hjælpe borgerne mere effektivt.
undervisning

Optimeret undervisning og onboarding af medarbejdere

Seks skræddersyede online undervisningsforløb gjorde det nemt for medarbejderne at blive fortrolige med systemet.
support

Fleksibel support og tryg opstart

Miralix var fysisk til stede på lokationerne i de første dage af implementeringen for at støtte medarbejderne og sikre en problemfri overgang.
.

Struktureret implementering gennem workshops

For at sikre en gnidningsfri implementering af Miralix-løsningen blev der afholdt workshops på tværs af kommunens afdelinger. Her fik medarbejderne mulighed for at bidrage med deres specifikke behov og ønsker, hvilket sikrede, at løsningen blev skræddersyet til kommunens arbejdsprocesser:

"Vi har jo rigtig mange afdelinger, som skulle på løsningen. Og for at være sikre på, hvad det var, som de gerne ville have med i løsningen, og som de prioriterede højt ude i afdelingerne, afholdte vi nogle workshops, hvor man kunne komme med input," fortæller Jenny, projektleder i Borgerbetjeningen i Aarhus Kommune om forløbet.

"Vi har absolut været tilfredse. Miralix var fra starten med på, at vi rigtig gerne ville have, at de mødte fysisk op ude på lokationerne de forskellige dage, vi nu satte i drift. For netop at støtte medarbejderne i, at vi var der, hvis noget gik galt. Men det gjorde der jo heldigvis ikke."

Jenny
Jenny, projektleder i Borgerbetjeningen

Intelligent løsning med fokus på borgerkontakt

En af de mest centrale funktioner i Miralix-løsningen er den automatiske opslagshjælp, som gør det muligt for medarbejderne at yde en mere præcis vejledning:

"Vi har sådan en assistent, som laver nogle automatiske opslag i vores selvbetjeningsværktøj med guides til at vejlede borgeren bedst muligt. Det er noget, som vi har lagt stor vægt på," forklarer projektlederen fra Aarhus Kommune.

Med den nye funktion kan medarbejderne hurtigt få adgang til relevante oplysninger og guides, hvilket sikrer en mere effektiv betjening af borgerne.

 

Effektiv undervisning og onboarding af medarbejdere

Aarhus Kommune har oplevet en smidig og effektiv overgang til Miralix-løsningen, hvor medarbejderne har fået den support, de har haft brug for undervejs. For at sikre en problemfri overgang til Miralix-løsningen blev der blandt andet afholdt seks online undervisningsforløb, som medarbejderne kunne tilmelde sig efter behov:

"Vi valgte simpelthen at køre i seks undervisningsforløb online, hvor folk de kunne melde sig på. Og hvor vi ligesom prøvede at skræddersy undervisningsforløbet, selvom man brugte enten desktopudgaven, supervisorudgaven eller operatorudgaven," fortæller Jenny fra Aarhus Kommune. 

Lignende cases

herning-kommune1

Herning Kommune

naestved-kommune1

Næstved Kommune